Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurger, Lisa K.; Miller, Peggy J.
TitelEarly Talk About the Past Revisited: Affect in Working-Class and Middle-Class Children's Co-Narrations.
QuelleIn: Journal of Child Language, 26 (1999) 1, S.133-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterChild Development; Child Language; Language Acquisition; Middle Class; Personal Narratives; Preschool Children; Story Telling; Working Class
AbstractInvestigated personal storytelling among young working-class and middle-class children, observing them at home at age 2; age 6 and 3; and under-one year. Analysis of generic properties, narrative content, and emotion talk revealed a complex configuration of similarities and differences. Differentiation between working-class and middle-class communities in the content of early narratives may occur primarily with respect to negative experience. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: