Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterson, Carole; Jesso, Beulah; McCabe, Allyssa
TitelEncouraging Narratives in Preschoolers: An Intervention Study.
QuelleIn: Journal of Child Language, 26 (1999) 1, S.49-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterChild Development; Child Language; Comparative Analysis; Disadvantaged Youth; Foreign Countries; Language Acquisition; Language Skills; Low Income Groups; Mothers; Parent Child Relationship; Personal Narratives; Preschool Children; Vocabulary Skills; Canada
AbstractInvestigated whether low-income mothers learned to interact with their preschoolers in ways that fostered narrative skills. Mothers of intervention children were encouraged to elicit questions, encourage longer narratives, and participate in narrative conversation. Assessment of children's pre- and post-intervention narrative and vocabulary skills indicated that intervention children showed significant improvement compared to control children. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: