Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClachar, Arlene
TitelMethods of Teaching on the University Level to Arouse the Internal Locus of Control in Learners of Spanish as a Second language.
QuelleIn: Hispania, 82 (1999) 1, S.113-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2133
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; College Students; Higher Education; Hispanic Americans; Locus of Control; Puerto Ricans; Second Language Instruction; Second Language Learning; Spanish; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Empowerment; Teaching Methods; Puerto Rico
AbstractThe locus of control, whether internal or external, is an influential concept in second-language learning. One observes it, for example, in Puerto Rican students returning to Puerto Rico to take university-level courses. Explanations address a teaching method relying on use of problems with examples in such a way as to empower students. This also nurtures and arouses development and acquisition of internal locus of control. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispania" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: