Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElksnin, Linda K.
TitelUse of the Case Method of Instruction in Special Education Teacher Preparation Programs: A Preliminary Investigation.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 21 (1998) 2, S.95-108Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Method (Teaching Technique); Disabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Surveys; Teacher Educators; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractAnalysis of responses (N=141) to a survey of teacher educators concerning the Case Method of Instruction (CMI) found that 78% were using or had recently used CMI; CMI was used most frequently in assessment and methods classes. Respondents identified CMI advantages as the application of theory to practice and development of problem-solving skills. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: