Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMunby, Hugh; Hutchinson, Nancy
TitelUsing Experience To Prepare Teachers for Inclusive Classrooms: Teacher Education and the Epistemology of Practice.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 21 (1998) 2, S.75-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; College Students; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Higher Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Special Needs Students; Student Teaching
AbstractDescribes an experience-based teacher-education program at Queen's University (Ontario), including the program's theoretical background and its emphasis on inclusion of special-needs children. Two case studies prepared by teachers from their 14-week practicum experiences are presented. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: