Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurray-Harvey, Rosalind; Slee, Phillip T.
TitelFamily Stress and School Adjustment: Predictors across the School Years.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 145 (1998), S.133-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterElementary School Students; Elementary Secondary Education; Family Characteristics; High School Students; Models; Predictor Variables; Sex Differences; Stress Variables; Student Adjustment
AbstractTested two path models of Predictors of Adjustment to School. The primary-school model analysis indicated that more difficult temperament, child's reported stressful life events, and male sex predicted teacher's ratings of poor student adjustment. The secondary-school model analysis showed that less family cohesion, adolescent's reported stressful life events, and reports of coping directly affected poor student adjustment. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: