Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharpe, Pamela J.
TitelThinking about Thinking. A Study of the Adult's Role in Providing for the Development of Number Awareness in Young Children.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 144 (1998), S.79-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterAdult Child Relationship; Early Childhood Education; Foreign Countries; Kindergarten; Kindergarten Children; Mathematics Skills; Numbers; Numeracy; Parent Child Relationship; Preschool Children; Preschool Teachers; Problem Solving; Teacher Student Relationship; Teaching Styles; Singapore
AbstractExamined early mathematics learning in Singaporean preschoolers and kindergartners, as well as preschool teachers' teaching styles and materials. Findings suggest that crucial factors in early mathematics learning include (1) the provision of opportunities for children to reflect on their observations; and (2) adults' warmth expressed in collaborative interactions in which children are encouraged to explain how they solve problems. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: