Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, M. David; Brownell, Mary T.; Smith, Stephen W.
TitelFactors that Predict Teachers Staying In, Leaving, or Transferring from the Special Education Classroom.
QuelleIn: Exceptional Children, 65 (1999) 2, S.201-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterDisabilities; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Faculty Mobility; Predictor Variables; Special Education Teachers; Stress Management; Teacher Burnout; Teacher Certification; Teacher Persistence; Teacher Surveys; Teaching Conditions; Florida
AbstractA survey of 1,576 Florida special-education teachers examined factors that contribute to their propensity to leave or stay in the special education classroom or transfer to a new school. Teachers left special education teaching primarily due to insufficient certification, perceptions of high stress, and perceptions of poor school climate. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: