Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrow, Lesley Mandel; Tracey, Diane H.; Woo, Deborah Gee; Pressley, Michael
TitelCharacteristics of Exemplary First-Grade Literacy Instruction.
QuelleIn: Reading Teacher, 52 (1999) 5, S.462-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterBeginning Reading; Classroom Environment; Classroom Research; Emergent Literacy; Grade 1; Instructional Effectiveness; Primary Education; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Writing Instruction; New Jersey
AbstractDescribes research conducted in New Jersey as part of a five-state research project investigating exemplary first-grade literacy instruction. Observes six teachers' exemplary practices. Discusses interview data, physical environment in the classrooms, types of reading and writing experiences, how skills were taught, taking advantage of teachable moments, content area connections with literacy, classroom management, and one exemplary day. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: