Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoskinen, Patricia S.; Blum, Irene H.; Bisson, Stephanie A.; Phillips, Stephanie M.; Creamer, Terry S.; Baker, Tara Kelley
TitelShared Reading, Books, and Audiotapes: Supporting Diverse Students in School and at Home.
QuelleIn: Reading Teacher, 52 (1999) 5, S.430-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audiotape Recordings; Childrens Literature; Class Activities; Classroom Environment; English (Second Language); Family School Relationship; Grade 1; Native Speakers; Primary Education; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Motivation; Reading Programs; Reading Research
AbstractDescribes a project in which 16 classroom teachers from seven different schools collaborated with researchers in an extensive investigation of book access and rereading. Discusses enhancing book access in school and at home, and enhanced book access at home with books and audiotapes. Shows how these school/home programs helped young English-as-a-Second-Language and native English-speaking students enhance reading motivation and achievement. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: