Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRicker-Wilson, Carol
TitelBusting Textual Bodices: Gender, Reading, and the Popular Romance.
QuelleIn: English Journal, 88 (1999) 3, S.57-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterCritical Reading; Critical Thinking; English Instruction; Females; Group Discussion; High Schools; Literature Appreciation; Popular Culture; Reading Attitudes; Sex Role; Sex Stereotypes; Track System (Education)
AbstractExamines the discussions and writings of a group of working-class female high school students reading popular romances as a group independent-study project. Offers a resistant view of what "escapist" reading might be escaping from. Demonstrates the thoughtful and critical responses of these students, all in low-track classes, as they looked for complications and contradictions. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: