Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobinson, J. A.; Nichol, R. M.
TitelBuilding Bridges between Aboriginal and Western Mathematics: Creating an Effective Mathematics Learning Environment.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 8 (1998) 2, S.9-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterClassroom Techniques; Cognitive Style; Cooperative Learning; Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Foreign Countries; Indigenous Populations; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Nonformal Education; Australia
AbstractExamines characteristics of traditional indigenous education of Aboriginal Australians and the discriminatory and inappropriate education introduced by Europeans. Discusses aspects of Aboriginal learning style (holistic, imaginal, kinesthetic, cooperative, contextual, person-oriented). Lists classroom strategies to make mathematics learning more relevant to Aboriginal students, and describes a culturally relevant mathematics program. Contains 17 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: