Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGrath, Carolyn
TitelA New Voice on Interchange: Is It Talking or Writing? Implications for the Teaching of Literature.
QuelleIn: Journal of Educational Technology Systems, 26 (1998) 4, S.291-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2395
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Computer Software; English Instruction; Fiction; Gender Issues; Group Discussion; Higher Education; Literary Criticism; Literature; Metalinguistics; Social Environment; Student Participation; Teaching Methods; Teleconferencing
AbstractBased on analysis of discussions of fiction using Dedalus Interchange in literary analysis classes, it was found that synchronous electronic conferencing exposed students to more viewpoints, deemphasized traditional authority, increased metalinguistic awareness, decreased inhibition and gender barriers, and facilitated increased social connectedness which motivates participation. Excerpts from student discussions are included. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Technology Systems" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: