Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaught, Patricia A.; Hill, Lee Ann; Walls, Richard T.; Nardi, Anne H.
TitelImproved Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) and Academic Performance: The Impact of Feedback on Freshmen.
QuelleIn: Journal of the First-Year Experience & Students in Transition, 10 (1998) 2, S.25-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-203X
SchlagwörterAcademic Achievement; College Freshmen; Feedback; Higher Education; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Measurement Techniques; Student Experience; Study Skills; Learning and Study Strategies Inventory
AbstractIn a study strategies course, 69 college freshmen were given individual profiles from the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) and general feedback in a group setting; half also received individualized feedback, including specific suggestions for improving LASSI performance. Students receiving the individualized feedback had higher scores on LASSI subscales, and higher semester and subsequent cumulative grade point averages. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the First-Year Experience & Students in Transition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: