Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeismer, Susan Ellis; Hesketh, Linda J.
TitelThe Impact of Emphatic Stress on Novel Word Learning by Children with Specific Language Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 41 (1998) 6, S.1444-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterChildren; Elementary Education; Intonation; Language Acquisition; Language Impairments; Learning Strategies; Stress (Phonology); Word Recognition
AbstractA study examined the influence of emphatic stress on word learning of 20 children (ages 6 to 9) with specific language impairments and 20 typical children. There were no significant stress effects for comprehension or recognition of novel words; however, children in both groups exhibited better word production when presented with emphatic stress. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: