Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHum, Sue
TitelZen and Writing: Anglo-American Interpretations, Revolutionary Possibilities: A Review Article.
QuelleIn: Journal of Teaching Writing, 15 (1996) 2, S.295-310Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-1259
SchlagwörterRezension; Stellungnahme; Educational Principles; Higher Education; Writing Improvement; Writing Processes
AbstractDiscusses three books on Zen and writing that (1) question assumptions of Western discourse and literacy practices; (2) offer ideas to help individual writers unearth their creative energy and potential; (3) advocate alternative discursive practices; (4) discuss possibilities of an embodied literacy predicated on kindness and compassion; and (5) envision the revolutionary possibilities for developing alternate discursive forms, literacies, and pedagogies. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching Writing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: