Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreanor, Laura; Graber, Kim; Housner, Lynn; Wiegand, Robert
TitelMiddle School Students' Perceptions of Coeducational and Same-Sex Physical Education Classes.
QuelleIn: Journal of Teaching in Physical Education, 18 (1998) 1, S.43-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-5024
SchlagwörterCoeducation; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Physical Education; Sex Differences; Single Sex Classes; Student Attitudes
AbstractMiddle school students who participated in both single-sex and coeducational physical education (PE) classes completed questionnaires eliciting their opinions on perceived abilities, affinity toward PE, and preferences for coeducational and same-sex classes. Most students liked PE, preferred same-sex classes, and rated themselves highly on PE skills. Gender played an important mediating role in students' perceptions. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in Physical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: