Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLips, Hilary M.
TitelPredicting University Women's Participation in Mathematics and Science: A Causal Model.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 2 (1995) 4, S.193-206Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterAttitude Measures; Causal Models; College Mathematics; College Science; Data Analysis; Higher Education; Self Concept; Structural Equation Models; Student Experience; Student Interests; Womens Education
AbstractStructural equation modeling using the LISREL VI program was used to investigate predictors of female university students' participation in mathematics and science courses. Contributing significantly to the model were self-perceived mathematical ability, quality of experience in mathematics and science courses, importance to self-concept of ability in mathematics, and self-rated enjoyment of learning about science. Contains 34 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: