Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKahle, Jane Butler; Damnjanovic, Arta
TitelThe Effect of Inquiry Activities on Elementary Students' Enjoyment, Ease, and Confidence in Doing Science: An Analysis by Sex and Race.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 1 (1994) 1, S.17-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterCareer Awareness; Educational Strategies; Electricity; Elementary Education; Inquiry; Racial Differences; Science Activities; Science Education; Sex Differences; Student Attitudes; Student Interests; Student Surveys; Womens Education
AbstractAssesses elementary students' enjoyment, ease, and confidence in doing science before and after participating in inquiry activities concerning electricity. Results were analyzed by sex and race. Participation in inquiry activities increased both African-American and Caucasian girls' enjoyment of electricity topics but Caucasian girls expressed less confidence in ability than African-American girls. Contains 20 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: