Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSteineger, Melissa
TitelCreating Eager Readers: Informal Assessments Help Students Mine Text for Meaning.
QuelleIn: Northwest Education, 4 (1998) 1, S.38-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCloze Procedure; Informal Assessment; Miscue Analysis; Primary Education; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Motivation; Reading Skills; Reading Strategies; Student Evaluation; Teaching Methods
AbstractResearch indicates that engagement with text is critical to becoming a good reader and can be fostered in primary grades by using informal assessments of individual student's reading ability to guide instruction. Describes running record, miscue analysis, and cloze-procedure assessment tools and the assessment task of oral retelling. Sidebars list traits of an effective reader and additional resources. (SAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: