Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuchanan, Teresa; Burts, Diane C.; Bidner, Judy; White, V. Faye; Charlesworth, Rosalind
TitelPredictors of the Developmental Appropriateness of the Beliefs and Practices of First, Second, and Third Grade Teachers.
QuelleIn: Early Childhood Research Quarterly, 13 (1998) 3, S.459-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-2006
SchlagwörterClassroom Environment; Developmentally Appropriate Practices; Primary Education; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Characteristics; Teacher Influence; Teacher Role
AbstractIdentified classroom characteristics and teacher characteristics that were related to the self-reported beliefs and classroom practices of first-, second-, and third-grade teachers. Found classroom characteristics and teacher characteristics predicted teacher beliefs and practices and that teacher characteristics added significantly to the prediction of developmentally inappropriate activities. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: