Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatts, Ruth
TitelFrom Lady Teacher to Professional: A Case Study of Some of the First Headteachers of Girls' Secondary Schools in England.
QuelleIn: Educational Management & Administration, 26 (1998) 4, S.339-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-211X
SchlagwörterAccess to Education; Case Studies; Dress Codes; Educational History; Equal Education; Extracurricular Activities; Females; Foreign Countries; Health Education; Leadership Styles; Principals; School Administration; Secondary Education; Teaching (Occupation); Womens Athletics; Womens Education; United Kingdom (Birmingham)
AbstractInvestigates women headteachers' professional identity and leadership styles, returning readers to the late 19th century, when the first (British) secondary schools for girls were established. Explores various issues, such as sensible dress, girls' sports, health education, and extracurricular activities, employing case studies of three Birmingham secondary-school headmistresses' careers. (31 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Management & Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: