Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHill, Peter W.; Rowe, Kenneth J.
TitelModelling Student Progress in Studies of Educational Effectiveness.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 9 (1998) 3, S.310-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Environment; Elementary Education; Foreign Countries; Grouping (Instructional Purposes); Literacy Education; Longitudinal Studies; Mathematical Models; School Effectiveness; Social Influences; Australia
AbstractSummarizes results of a longitudinal study fitting multilevel models to three waves of data on literacy progress for three cohorts of Australian elementary students. Provides estimates of prior achievement and social background influences on student progress and examines effects of grouping practices and other classroom variables. Attentiveness strongly predicted student progress. (84 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: