Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSanders, Ruth
TitelDistance Learning Transatlantic Style: How Videoconferencing Widened the Focus in a Culture Course.
QuelleIn: Unterrichtspraxis/Teaching German, 30 (1997) 2, S.135-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-062X
SchlagwörterCollege Students; Cultural Awareness; Cultural Education; Distance Education; Foreign Countries; German; Higher Education; International Programs; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Attitudes; Teleconferencing; Germany
AbstractA one-hour videoconference between Miami university students in a German-culture course and international communication students at a German university became a transatlantic class on culture in German-speaking Europe and the U.S. The paper explains course content, student preparation, teacher preparation, conference implementation, student reactions, and costs, noting that students considered it a valuable experience. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Unterrichtspraxis/Teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: