Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBedwell, Lance E.; Helms, Emory C.; Hunt, Gilbert H.
TitelTeacher Ability To Predict Middle Level Student Responses to Ethical Dilemmas.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 21 (1998) 4, S.43-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-8959
SchlagwörterCodes of Ethics; Integrity; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle School Teachers; Middle Schools; Moral Development; Moral Issues; Moral Values; Personality Development; Prediction; Student Attitudes; Student Behavior; Teacher Student Relationship; Value Judgment
AbstractExamined teachers' understanding of the moral development of middle level students via prediction of student responses to the behavior of fictitious students in ethical dilemma situations. Found that teachers were able to predict characters which students admired least, but were unable to predict characters the students most admired. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: