Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuhrow, Melissa M.; Hartshorne, Timothy S.; Bradley-Johnson, Sharon
TitelParents' and Teachers' Ratings of the Social Skills of Elementary-Age Students Who Are Blind.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment & Blindness, 92 (1998) 7, S.503-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterAcademic Ability; Behavior Problems; Behavior Rating Scales; Blindness; Elementary Education; Interpersonal Competence; Norms; Parent Attitudes; Student Characteristics; Teacher Attitudes; Social Skills Rating System
AbstractRatings by 23 parents and 21 regular education teachers of 20 elementary-aged students with blindness on the Social Skills Rating Scale (SSRS) were compared to ratings for the SSRS sighted-norm group. Although no significant differences were found for overall ratings, students with blindness were rated as less academically competent and higher on problem behaviors than the sighted-norm group. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment & Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: