Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowerton, D. Lynn; Enger, John M.; Cobbs, Charles R.
TitelSelf-Esteem and Achievement of At-Risk Adolescent Black Males.
QuelleIn: Research in the Schools, 1 (1994) 2, S.23-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1085-5300
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Black Students; English; Grades (Scholastic); High Risk Students; Junior High School Students; Junior High Schools; Males; Mathematics Education; Rural Youth; Science Education; Scores; Self Esteem; Social Studies
AbstractThis pilot study investigated self-esteem and achievement of 42 black male rural junior high school students identified as at-risk by their teachers. Self-esteem was significantly related to achievement test composite scores and science and mathematics subtests, as well as to average grade and English and social studies grades. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: