Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHadadian, Azar; Yssel, Nina
TitelChanging Roles of Paraeducators in Early Childhood Special Education.
QuelleIn: Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal, 8 (1998) 1, S.1-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-5586
SchlagwörterCareer Development; Disabilities; Early Childhood Education; Needs Assessment; Occupational Information; Paraprofessional School Personnel; Special Education; Surveys; Teacher Aides; Training; Wages
AbstractAnalysis of survey responses of 70 paraeducators working in early-childhood settings found paraeductors engaged in 30 different tasks of instructional and/or clerical nature, yet only 30% had received training. Data support other findings indicating a lack of adequate training, few opportunities for career advancement, low wages, and poorly defined job descriptions. Recommendations for changes are offered. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: