Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNippold, Marilyn A.; Hegel, Susan L.; Uhden, Linda D.; Bustamante, Silvia
TitelDevelopment of Proverb Comprehension in Adolescents: Implications for Instruction.
QuelleIn: Journal of Children's Communication Development, 19 (1998) 2, S.49-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Adolescent Development; Adolescents; Cognitive Development; Comprehension; Elementary Secondary Education; Preadolescents; Proverbs; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractComparison of the comprehension of proverbs of 200 students (50 each in Grades 6, 8, 10, and 12) found growth in proverb comprehension was most pronounced at two transitional points in development: when students move from late childhood into early adolescence, and again when they move from late adolescence into adulthood. Implications for instruction in proverb comprehension are described. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: