Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoy, Wayne K.; Hannum, John; Tschannen-Moran, Megan
TitelOrganizational Climate and Student Achievement: A Parsimonious and Longitudinal View.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 8 (1998) 4, S.336-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterAcademic Achievement; Basic Skills; Collegiality; Educational Environment; Integrity; Intermediate Grades; Junior High Schools; Longitudinal Studies; Measurement; Metaphors; Middle Schools; Organizational Climate; Questionnaires; Socioeconomic Status; Teacher Leadership; New Jersey; Organizational Climate Description Questionnaire
AbstractUses health and openness metaphors to develop measures of organizational climate in a study of 86 middle schools. In addition to socioeconomic status, other aspects of school climate that significantly influence student achievement in basic skills are environmental press, collegial leadership, teacher professionalism, and academic press. Moreover, school climate's influence on achievement endures over several years. (56 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: