Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteward, Robbie J.; Jo, Han Ik; Murray, Darrick; Fitzgerald, William; Neil, Douglas; Fear, Frank; Hill, Martin
TitelPsychological Adjustment and Coping Styles of Urban African American High School Students.
QuelleIn: Journal of Multicultural Counseling and Development, 26 (1998) 2, S.70-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-8534
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Black Students; Coping; Family Relationship; Grade Point Average; High School Students; High Schools; Humor; Resilience (Personality); Urban Youth
AbstractStudies 208 African-American urban high school students. Grade point average (GPA) and specific strategies for coping with day-to-day stressors were found to be significantly related to psychological adjustment. Students who had higher GPAs tended to use family members as means of solving problems, minimized problems by use of humor, and used relaxation activities less often were found to have the most positive psychological adjustment. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: