Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenberg, Polly
TitelSome Thoughts about Phonics, Feelings, Don Quixote, Diversity, and Democracy: Teaching Young Children to Read, Write, and Spell (Part 1).
QuelleIn: Young Children, 53 (1998) 4, S.72-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterStellungnahme; Childhood Needs; Classroom Techniques; Democracy; Developmentally Appropriate Practices; Diversity (Student); Early Childhood Education; Emergent Literacy; Emotional Development; Individual Needs; Individualized Instruction; Phonics; Preschool Curriculum; Preschool Education; Reading Instruction; Spelling Instruction; Teaching Methods; Writing Instruction; Young Children
AbstractReflects upon, and makes recommendations for, teaching young children to read, write, and spell. Focuses on meeting children's emotional needs, essential components of healthy emotional development, how reading is typically taught, and learning letters and phonics. Stresses the importance of paying equal attention to developmental ages and stages, and to each individual child's strengths, interests, and needs. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: