Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDwyer, Carol A.; Dwyer, Francis; Moore, Michael
TitelEffects of Covert and Overt Rehearsal Strategies Used To Complement Visualization Possessing Differing Amounts of Realistic Detail.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 20 (1993) 1, S.53-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Objectives; Higher Education; Instructional Materials; Teaching Methods; Visual Aids; Visualization
AbstractInvestigates the effects of different amounts of realism in visuals and the integration of rehearsal activity into visually-complemented prose instruction. Participants were 128 university students. Findings indicate that different levels of realism in visuals, and overt and covert rehearsal strategies are not equally effective in facilitating students' achievement of different types of educational objectives. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: