Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFerry, Brian; Hedberg, John; Harper, Barry
TitelHow Do Preservice Teachers Use Concept Maps To Organize Their Curriculum Content Knowledge?
QuelleIn: Journal of Interactive Learning Research, 9 (1998) 1, S.83-104Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1093-023X
SchlagwörterConcept Formation; Concept Mapping; Course Content; Elementary Education; Elementary School Science; Higher Education; Instructional Design; Instructional Development; Knowledge Representation; Preservice Teachers
AbstractReports on preservice teachers' use of a concept-mapping tool to create/modify concept maps about science-related elementary curriculum-content knowledge. Data from interviews, journals, and analysis of the concept maps showed how the preservice teachers used the tool to construct their curriculum-content knowledge in the form of more powerful integrated patterns. The process enhanced their skills in planning instruction. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interactive Learning Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: