Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThyer, Bruce A.; Artelt, Thomas; Markward, Martha K.; Dozier, Cheryl D.
TitelEvaluating Distance Learning in Social Work Education: A Replication Study.
QuelleIn: Journal of Social Work Education, 34 (1998) 2, S.291-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-7797
SchlagwörterClassroom Communication; Comparative Analysis; Course Evaluation; Distance Education; Higher Education; Instructional Effectiveness; Interactive Television; Masters Programs; Professional Education; Social Work; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teaching Methods
AbstractSocial work students (n=57) enrolled in two University of Georgia graduate-level practice courses were exposed to approximately equal amounts of live, in-class instruction, and two-way interactive televised instruction. Post-course evaluations significantly favored live instruction over televised distance learning. More empirical research demonstrating the potential benefits of distance learning is needed before widespread adoption. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Work Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: