Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConrad, Clifton F.; Duren, Katherine M.; Haworth, Jennifer Grant
TitelStudents' Perspectives on Their Master's Degree Experiences: Disturbing the Conventional Wisdom.
QuelleIn: New Directions for Higher Education, (1998) 101, S.65-76
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0560
DOI10.1002/he.10106
SchlagwörterCareer Development; College Outcomes Assessment; Educational Benefits; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Leadership Training; Masters Degrees; Student Experience
AbstractThe master's degree is underestimated as a contributor to effective careers. It should be regarded as an enriching and valuable experience in its own right, not as second-class or as a stepping stone to the doctorate. By providing students with appropriate learning, professional development, and leadership experiences, master's programs become bridges between colleges and universities and the larger society. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: