Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShi, Rushen; Morgan, James L.; Allopenna, Paul
TitelPhonological and Acoustic Bases for Earliest Grammatical Category Assignment: A Cross-Linguistic Perspective.
QuelleIn: Journal of Child Language, 25 (1998) 1, S.169-201Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterChild Language; Contrastive Linguistics; Grammar; Infants; Language Acquisition; Language Patterns; Language Processing; Language Research; Linguistic Input; Linguistic Theory; Mandarin Chinese; Parent Child Relationship; Phonology; Structural Analysis (Linguistics); Turkish; Uncommonly Taught Languages
AbstractMaternal infant-directed speech in Mandarin Chinese and Turkish (two mother-child dyads each) was examined to see if cues exist in input that might assist infants' assignments of words to lexical and functional item categories. Results show that sets of distributional, phonological, and acoustic cues distinguishing lexical and functional items are available across these typologically distinct languages. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: