Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGates, Gordon; Gmelch, Walter H.
TitelThe Impact of Personal, Professional and Organizational Characteristics on Administrator Burnout.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 36 (1998) 2, S.146-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Burnout; Elementary Secondary Education; Institutional Characteristics; Job Performance; Job Satisfaction; Labor Turnover; Personality Traits; Regression (Statistics); Stress Variables; Washington
AbstractSummarizes a study to identify major personal, professional, and organizational characteristics contributing to administrator burnout; to determine salient correlational relationships; and to assess how social support affects job satisfaction, burnout, and performance. The Administrator Work Inventory was given to 1,000 Washington State principals and superintendents. Time pressures and intensity must be modified to moderate administrators' emotional exhaustion. (46 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: