Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaint-Laurent, Lise; Hebert, Martine; Royer, Egide; Desbiens, Nadia
TitelAffective-Motivational Characteristics of Students at Educational Risk and Their Relationship to Achievement Scores.
QuelleIn: Journal of At-Risk Issues, 3 (1997) 2, S.29-42Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-1608
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Affective Behavior; Elementary Education; Elementary School Students; High Risk Students; Prediction; Student Characteristics; Student Motivation; Test Results; Urban Schools; Urban Youth
AbstractAnalyzed the interrelation between achievement and personal-motivational variables in students at risk of school failure and students not at risk. Results from 606 third graders show that students with and without academic problems are different with respect to certain motivational-affective variables. Prediction of academic success from affective and motivational variables is discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of At-Risk Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: