Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobson, Susan K.; Arana, John J.; McDuff, Mallory D.
TitelEnvironmental Interpretation for a Diverse Public: Nature Center Planning for Minority Populations.
QuelleIn: Journal of Interpretation Research, 2 (1997) 1, S.27-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-5872
SchlagwörterChange Strategies; Conservation Education; Cultural Differences; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Environmental Interpretation; Futures (of Society); Minority Groups; Nature Centers; Nonformal Education; Urban Environment; Florida
AbstractInvestigates minority involvement at Florida's nature centers. School programs at the nature centers are the primary method for reaching minorities and few of the programs involve minority adults. The focus of one-day visits for students is primarily nature awareness, placing little emphasis on influencing knowledge or attitudes about local issues, human-environment relationships, or actions to reduce environmental problems. Contains 57 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interpretation Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: