Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManjengwa, Jeanette Marie
TitelEnvironmental Education for Sustainable Development in Secondary Schools in Zimbabwe: A Focus on Gender Differences.
QuelleIn: International Journal of Environmental Education and Information, 17 (1998) 1, S.17-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-9281
SchlagwörterDeveloping Nations; Environmental Education; Foreign Countries; Knowledge Level; Poverty; Problem Solving; Secondary Education; Sex Bias; Sex Differences; Student Attitudes; Sustainable Development; Womens Education; Zimbabwe
AbstractPresents the results of research on environmental education in Zimbabwe focusing on gender differences in knowledge, attitudes, problem-solving skills, and environmental activities. Of (n=555) secondary school students, girls generally had more environmental knowledge than boys. Attitudes toward environmental issues were mixed. Girls tended to be more environmentally active than boys and boys did better than girls in problem-solving exercises. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Environmental Education and Information" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: