Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBradshaw, Monica L.; Hoffman, Paul R.; Norris, Janet A.
TitelEfficacy of Expansions and Cloze Procedures in the Development of Interpretations by Preschool Children Exhibiting Delayed Language Development.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 29 (1998) 2, S.85-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterCloze Procedure; Delayed Speech; Language Acquisition; Language Impairments; Listening Comprehension; Preschool Children; Preschool Education; Questioning Techniques; Story Reading
AbstractThis study compared effects of two styles of storybook reading on the interpretations of two preschool children experiencing delayed language development. One used expansions and cloze procedures; the other provided questions and modeling of appropriate answers. Children produced more answers to questions, more interpretations, and more complex utterances in the condition using expansions and cloze procedures. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: