Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Michael
Titel[Responses to Frequently Asked Questions about Educating High Ability Students.] First Person.
QuelleIn: Northwest Education, 3 (1997) 1, S.36-37Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDelivery Systems; Educational Attitudes; Elementary Secondary Education; Equal Education; Gifted; Gifted Disabled; Minority Groups; Models; Special Education; Student Needs; Talent Identification
AbstractThe Montana state director of gifted education suggests using the term "high ability/high potential" to avoid misconceptions about gifted education; raising awareness of students' need to be challenged; countering charges of elitism; using varied identification procedures; ensuring fairness in the identification process; using a research-based comprehensive programming framework; and serving gifted disabled students. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: