Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoe, Elisabeth
TitelVoices of Cultural Harmony. Spotlight: Montessori--Multilingual, Multicultural.
QuelleIn: Montessori Life, 10 (1998) 2, S.17-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1054-0040
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Diversity (Institutional); Early Childhood Education; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Intercultural Communication; Montessori Method; Multicultural Education; Multilingualism; World Views
AbstractAsserts the importance of viewing the world as an interrelated system in which each culture and person has important gifts to share. Examines how prejudicial attitudes can be changed through teaching tolerance. Maintains that the Montessori philosophy and methodology contain all the elements recommended for cultural harmony. Challenges teachers to examine classroom practices to put Montessori philosophy into practice. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Montessori Life" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: