Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoonen, Rob; Hulstijn, Jan; Bossers, Bart
TitelMetacognitive and Language-Specific Knowledge in Native and Foreign Language Reading Comprehension: An Empirical Study Among Dutch Students in Grades 6, 8, and 10.
QuelleIn: Language Learning, 48 (1998) 1, S.71-106Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333
SchlagwörterDutch; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Grade 10; Grade 6; Grade 8; Metacognition; Metalinguistics; Native Language Instruction; Reading Comprehension; Second Language Learning; Uncommonly Taught Languages; Vocabulary Development; Netherlands
AbstractDiscusses a study of grades six, eight, and ten students in the Netherlands to whom grade-appropriate measures of reading comprehension and vocabulary knowledge were administered in their native language, Dutch, as well as in English. The aim was to explore relative contributions to native language and foreign language reading comprehension of a language-specific predictor (vocabulary knowledge) and of general metacognitive knowledge. (Author/JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: