Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLogan, Kent R.; Malone, D. Michael
TitelComparing Instructional Contexts of Students with and without Severe Disabilities in General Education Classrooms.
QuelleIn: Exceptional Children, 64 (1998) 3, S.343-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterClassroom Environment; Educational Strategies; Elementary Education; Inclusive Schools; Individualized Instruction; Instructional Design; Regular and Special Education Relationship; Severe Disabilities
AbstractThis study compared the instructional contexts of 15 students with severe disabilities educated in general education elementary classrooms and 15 general education students in those same classrooms. Different instructional contexts existed for students with severe disabilities and more individualized instructional supports were provided, particularly by special education staff. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: