Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalvez-Martin, Maria Elena; Bowman, Connie L.; Morrison, Margaret A.
TitelAn Exploratory Study of the Level of Reflection Attained by Preservice Teachers.
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 11 (1998) 2, S.9-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-3997
SchlagwörterCritical Thinking; Higher Education; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Reflective Teaching; Student Development; Student Journals; Student Teacher Evaluation; Student Teachers
AbstractChanges in preservice teachers' level of reflective thinking over a three-quarter period were explored by analyzing their journal entries on readings and field experiences. Even without specific reflection training, levels of reflection increased significantly due to simply asking preservice teachers to reflect. However, only one participant achieved the highest of seven levels of reflection. Contains 56 references. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mid-Western Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: