Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGersten, Russell; Marks, Susan Unok
TitelEngagement and Disengagement between Special and General Educators: An Application of Miles and Huberman's Cross-Case Analysis.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 21 (1998) 1, S.34-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9487
SchlagwörterConsultation Programs; Disabilities; Elementary Education; Elementary School Teachers; Instructional Effectiveness; Peer Teaching; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Collaboration; Teacher Participation; Tutors
AbstractThis cross-case analysis examined general education elementary-level teacher engagement with and effectiveness of "coaching," or expert consultation by special educators on effective teaching strategies. Factors resulting in high levels of impact on teaching and high levels of engagement were identified, including emphasis on conceptual understandings, focus on the teacher's perceived needs, and recognition of philosophical differences. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disability Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: