Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDesmond, Cheryl; Kerlavage, Marianne; Seda, E. Elliott
TitelAn Integrated Approach to Using National and State Standards in a School-University Curriculum Project.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 49 (1998) 1, S.5-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterArt Education; College Faculty; College School Cooperation; Cooperative Planning; Curriculum Development; Faculty Development; Grade 8; Higher Education; Holistic Approach; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; National Standards; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; State Standards; Student Teachers; Teacher Collaboration; Teacher Improvement; Pennsylvania
AbstractDescribes Millersville University's Keystone Project, 1 of 11 Pennsylvania partnerships of school districts and teacher education institutions to create interdisciplinary curriculum projects based on national and state standards. Middle school and university faculty cooperatively planned and implemented the project. Using state and national standards provided a unified focus, and collaboration provided professional development for both groups. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: