Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkey, Kate
TitelRoles, Responsibilities, and Relationships in Mentoring: A Literature Review and Agenda for Research.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 48 (1997) 5, S.325-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterCollegiality; Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Mentors; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Attitudes; Teacher Role
AbstractReviews literature on the nature of interactions between student teachers and mentors, examining approaches to research into mentoring (roles and responsibilities of participants, stages in student teacher development, stages in mentoring relationships, and personal perspectives, values, and assumptions). Dynamics in mentoring relationships are discussed, and the need for further research on mentoring relationships is noted. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: